Vigtig information! Netlens er midlertidigt lukket for ordrer på grund af lagerbevægelser. Vi forventer at åbne igen inden længe. Du er velkommen til at kontakte kundeservice, hvis du har spørgsmål til igangværende bestillinger. Vi beklager ulejligheden og ser frem til at tilbyde endnu bedre service i den nærmeste fremtid.

Følgende betingelser gælder for køb foretaget den netlens.dk

Tilkommer toll og MVA?
Vi sender varene fra vårt lager i Sverige. Det vil ikke bli lagt til merverdiavgift eller toll. Dette er allerede inkludert i prisen. Pakken går direkte til postkassen din eller til din lokale postagent for henting (gratis). Netlens er registrert hos Brønnøysundregistrene med nummer 923 992 812 og hos Skatteetaten for rapportering av MVA med nummer 2032457.

Leveringstidspunkt
Langt de fleste linser sendes inden for 48 timer efter bestilling (hverdage). Briller sendes normalt inden for 10-14 dage. I tilfælde, hvor en ordre indeholder varer, som vi ikke har på lager, vil leveringstiden være lidt længere. Leveringstiden er angivet på den respektive produktside. Hvis en ordre indeholder både lagervarer og bestillingsvarer, gælder den længere leveringstid. Hvis du ønsker en delvis levering af lagervarer på forhånd, kan dette arrangeres. I så fald skal du kontakte kundeservice.) I nogle ekstraordinære tilfælde er en bestillingsvare ikke på lager, selv hos producenter og grossister, vi henviser til den pågældende vare som "Ikke på lager" i sådanne situationer og giver dig besked om dette, så snart vi har modtaget den. finder vi ud af det. En vare, der er "udsolgt", betyder normalt en forsinkelse på 1-2 uger i leveringen, og det er naturligvis muligt at annullere din ordre gratis i disse tilfælde (det er i øvrigt altid muligt at gøre det).

Direkte levering til hjemmet
Alle forsendelser sendes direkte til dit hjem med A Mail (postvæsenets fragtbrev). Hvis du ikke er hjemme for at modtage forsendelsen, og din postkasse er for lille til at lægge den der, vil den blive sendt til din lokale postbutik, og du vil modtage en kvittering med posten, som du skal fremvise ved afhentning af varerne (uden ekstra gebyr).

Leveringsrisiko
Netlens erstatter eventuelle skader på varer, der opstår under levering til kunden. I tilfælde af returnering til Netlens bæres forsendelsesrisikoen af den afsendende kunde. Vi forbeholder os retten til eventuelle forsinkelser, som vi ikke har indflydelse på. Meddelelse om manglende levering skal ske inden for en rimelig tid, så vi har mulighed for at spore forsendelsen, normalt inden for 14 dage efter, at kunden har modtaget meddelelse om afsendelse af varerne via e-mail.

Ret til at trække sig tilbage
Du har altid 14 dages fortrydelsesret fra datoen for modtagelse af varerne, hvilket betyder, at du som kunde kan returnere varerne til os og få dem refunderet fuldt ud. En betingelse er, at den originale emballage er fuldstændig uåbnet, umarkeret og i uændret stand. Du har ikke ret til at kræve åbnede kasser retur. Tjek emballagen omhyggeligt for at sikre dig, at det er det rigtige produkt, før du åbner den.

OBS! Vores fortrydelsesret gælder ikke for ikke-receptpligtig medicin.

Altid gratis returnering
Hvis du har bestilt det forkerte produkt, eller hvis du af andre årsager skifter mening eller ønsker at klage, kan du returnere dine produkter til os inden for 14 dage. Vi dækker returomkostningerne, uanset årsagen til returneringen. Du skal blot bestille en "Returpakke" på dette link. Du må ikke returnere varer, før du har kontaktet os og modtaget et svar.

Produktgaranti
Vi tilbyder 1 års produktgaranti, hvilket betyder, at hvis briller eller kontaktlinser går i stykker på grund af en fabrikationsfejl i løbet af denne periode, har du ret til at få et nyt par eller få repareret fejlen. Defekte produkter skal altid gemmes og returneres til os.

Krav
Det er naturligvis muligt at reklamere over defekte varer. Kontakt venligst kundeservice eller bestil en "returpakke" på dette link, før du returnerer varer, som du ønsker at gøre krav på. Du må ikke sende varer direkte til producenten, alle reklamationer skal gå gennem os. I tilfælde af en tvist følger vi altid de udtalelser, som det generelle klagenævn (ARN) har fremsat.

Priser
Hvis der er tale om en løbende prisfremstød via et link eller en rabatkode, kan disse ikke anvendes med tilbagevirkende kraft (dvs. efter at ordren er gennemført i vores webshop). Vi forbeholder os også retten til at lave prisfejl på grund af tekniske eller manuelle fejl.

Bindelig aftale
Der er ikke indgået en bindende kontrakt, før ordren er blevet gennemgået og sendt til slutkunden fra vores lager eller vores underleverandørers lager. Indtil dette sker, har sælger og køber ret til at annullere købet af en hvilken som helst grund. Køberen har også ret til at fortryde købet op til 14 dage efter levering på visse betingelser (se afsnit "Fortrydelsesret" i købsbetingelserne).

Betaling
Hvis tilbagekøbet/kravet er vellykket, vil alle betalte kontanter blive refunderet til kundens personlige konto eller, hvis der er tale om en kortbetaling, til den konto, som kortet er knyttet til. Tilbagebetalingen sker inden for 10 dage efter det godkendte tilbagekøb/krav.

Aldersgrænse
For at handle hos Netlens skal du være 18 år eller derover og have et gyldigt svensk id-kort til modtagelse af pakkeforsendelser eller have en værges godkendelse til købet. I tilfælde af kortkøb med en mindreårigs kort er fuldmægtigen ansvarlig for kortet og for de køb, der foretages med kortet, og for at der er indhentet værgens samtykke til købet.

Ordning
Vi ønsker, at du skal have en nyere recept fra en optiker eller øjenlæge på de linser og styrker, du bestiller hos os. Fra 1. januar 2011 er dette ikke længere et lovkrav, men for vores og din skyld ønsker vi, at du altid har en gyldig recept, når du køber hos os. Undtagelsen er farvede linser uden styrke - vi kræver ikke, at du skal have en recept for denne type produkter. BEMÆRK! Vi kontrollerer ikke din recept, men stoler på dig, når du bekræfter, at den findes. Derfor er det meget vigtigt, at du ved præcis, hvad du bestiller - følg din recept nøje, eller tjek dine tidligere linsedåser for at sikre dig, at du bestiller de rigtige produkter.

Abonnement
Hvis du har startet et abonnement hos os, vil du altid modtage en e-mail ca. en uge før den næste levering. Du har så altid mulighed for at opsige abonnementet ved at sende e-mailen tilbage. Der er ingen bindingsperioder eller ekstra gebyrer forbundet med abonnementer. Hvis du ikke har fået besked om en kommende levering, og linserne leveres til tiden, selv om du ikke ønsker dem, sørger vi for en gratis returnering. Du kan naturligvis opsige eller udskyde dit abonnement efter eget ønske.

Kager
Vi bruger cookies for at lette bestillingsprocessen. Vores system husker f.eks., hvad du har lagt i din indkøbskurv, selv om du lukker din browser og derefter vender tilbage til butikken. Det er dog stadig muligt at bestille på www.netlens.se, selv om du har cookies "deaktiveret" i din browser. Få mere at vide HER.

Betalingsmetoder
Vi tilbyder tre forskellige betalingsmetoder:

1.) Faktura for abonnementer
Når du vælger at betale med faktura i dit abonnement, får du en faktura tilsendt i samme pakke som kontaktlinserne leveres. Du har derefter 30 dage til at betale fakturaen. Hvis fakturaen ikke er betalt efter 30 dage, sender vi dig en påmindelsesfaktura med et rykkergebyr på 60 SEK. Hvis fakturaen stadig er ubetalt efter yderligere 10 dage, sender vi dig et kravbrev med et ekstra kravgebyr på 180 SEK og en morarente på 24 % beregnet fra den første fakturadato, dvs. den dag, hvor du får varerne tilsendt med posten. Spørgsmål om fakturaer besvares pr. e-mail eller telefon 08-618 05 05 05.

2.) Paypal
Kontakt kundeservice for at få instruktioner om, hvordan du betaler med Paypal. Læs mere om Paypal som betalingsmetode her: Faq.FAQ om paypal.

3.) Klarna
I samarbejde med Klarna og betalingsløsningen Klarna Checkout tilbyder vi:

  • 1. Faktura
  • 2. Delvis betaling
  • 3. Kortbetaling
  • 4. Klarna Direct
  • Når du vælger Klarna-betalingsmetoden og giver oplysninger ved kassen, accepterer du Kundevilkår.
    Klarna Checkout viser dig visse oplysninger, når du er blevet identificeret. De oplysninger, som du skal give for at opnå identifikation, kan variere mellem forskellige købsmuligheder og kunder. Der foretages aldrig en kreditvurdering direkte i Klarna Checkout, men efter behov afhængigt af den betalingsmulighed, du har valgt. Kreditrapporter, der udarbejdes af Klarna, påvirker ikke din kreditværdighed og kan ikke ses af andre, der anmoder om kreditoplysninger om dig, f.eks. banker. Når du er blevet identificeret, vil Klarna Checkout vise dig, hvilke muligheder du har. De muligheder, du får tilbudt, kan ændre sig fra tid til anden. Du kan finde flere oplysninger og de fulde vilkår og betingelser for Klarnas betalingsmetoder på Klarnas vilkår og betingelser.
    Hvis du ønsker oplysninger om din betaling, bedes du kontakte Klarna Kundeservice. Du kan finde dine ordrer i Klarna-appen.

    Kredit- og adressekontrol
    Ved betaling via fakturaabonnement (ikke via Klarna) foretager vi altid en kreditvurdering af nye kunder, hvor vi sikrer os, at kunden ikke har en betalingsanmærkning eller gæld hos fuldbyrdelsesmyndigheden. Bemærk venligst, at vi normalt kun accepterer abonnementer til din registrerede adresse (undtagen i særlige tilfælde som f.eks. midlertidige leverancer til f.eks. et sommerhus osv.). Hvis du ikke bliver godkendt i forbindelse med kontrollen, får du straks besked i realtid. Vi sender dig også et såkaldt genforespørgselsbrev med en meddelelse om, at der er blevet foretaget en kreditvurdering, uanset om den er godkendt eller ej.

    Sikker håndtering af personoplysninger
    Når du bestiller varer hos os, gemmer vi dine personoplysninger i overensstemmelse med de regler, der gælder i henhold til PUL (persondataloven). Vi bruger kun oplysningerne til at gennemføre leveringen af dine varer og til at kommunikere med dig i forbindelse med dine køb hos Netlens. Du har ret til at få adgang til de data, vi har gemt om dig, og anmode om at få dem slettet i deres helhed eller ændret i overensstemmelse med dine ønsker.

    Salg af lægemidler
    I de tilfælde, hvor et køb kun eller delvist indeholder medicin, har vi en aldersgrænse på 18 år. Varerne leveres derefter kun til kundens registrerede adresse, enten ved personlig levering med ID-kontrol eller ved afhentning hos et postbud med en personlig kvittering. Denne procedure sikrer, at kun personer på 18 år eller derover kan købe aldersbegrænsede varer via www.netlens.se. Denne netbutik, www.Netlens.se, er godkendt til salg af lægemidler via internettet. Du kan kontrollere dette ved at klikke på EU-logoet nederst på vores websider.

    NOTER! Vores fortrydelsesret gælder ikke for lægemidler.

    Kontaktoplysninger for agenturet
    Telefoncentral: 018-17 46 00
    Lægemiddelinformation: 0771-46 70 10

    Postadresse:
    Det svenske agentur for medicinske produkter
    Box 26, 751 03 Uppsala

    Besøgsadresse:
    Uppsala Science Park
    Dag Hammarskjölds vej 42
    752 37 Uppsala

    Vigtig information! Netlens er midlertidigt lukket for ordrer på grund af lagerbevægelser. Vi forventer at åbne igen inden længe. Du er velkommen til at kontakte kundeservice, hvis du har spørgsmål til igangværende bestillinger. Vi beklager ulejligheden og ser frem til at tilbyde endnu bedre service i den nærmeste fremtid.

    Copyright 2024 Netlens Scandinavia AB

     

    www.netlens.se | www.netlens.no | www.netlens.fi | www.netlens.dk | www.netlens.ee | www.netlens.lv | www.netlens.lt